Amoure 11 juni

Idag red jag precis som Nathalie i ridhuset, lite lätt markarbete (:
Hade tre bommar som låg på en böj i mitten av ridhuset samt en bom på två låga sockerbitar på långsidan.
Skrittade fram och arbetade honom i skritten innan jag började trava. Kändes bra, han gick överlag inte mycket bakom hand och tog ett bra stöd.
Travade lite över bommarna och jobbade mycket med att forma honom, vilket passar väldigt bra när bommarna ligger på en böj. Jag tycker att Amoure gick bra och lyfte fint på fötterna, han lyssnade även bra och det var lätt att få honom att hålla sig på mitten av samtliga bommar.
Travade sedan på sockerbitshindret, vilket Amoure tyckte var väldigt kul!
Jag provade sedan att galoppera lite lätt, han var lite seg i fattningarna i höger men kändes annars trevlig den korta biten jag galopperade, vänster var bättre (:
Tog både bom och minihinder ett par gånger till innan jag travade av, skrittade sedan av ute.
Väl tillbaka i stallet fick Amoure på sig framskor (han drog av sig den ena under semestern och den andra drog vi av i lördags) och sedan fick han gå ut i hagen igen (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0