Ridpass under stjärnorna

Idag hade jag lite ångest om jag skulle rida inne eller ute. Han reds igår på ridbanan men jag längtade verkligen efter ridbanan så red där. Först tränade jag mycket på att leda honom. Det gick jättebra, han nafsade inget.
Skrittade i låg form väldigt länge och kände verkligen att han kunde slappna av! Han gick lägre än vad han brukar vilket är väldigt bra. Travade sedan på låg form och även där gick det super! Då jag kortade tyglarna blev han väldigt seg och jag fick trycka på honom hela tiden. Efter galoppen, som kändes lite stel så travade han på bättre. I galoppen var inte riktigt bakbenen med men det var något jag väntade mig efter kiropraktor behandlingen. Skrittade av ner till ridhuset och tillbaka. Super skönt att rida ute!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0