Markarbete

Idag var jag hos en logoped så jag hann inte att rida. Min lillasyster fick rida istället och jag hann dit att kolla på! Lollo sa att Yngve blir väldigt lång över hindrena och imellan, han slänger sig runt på alla hinder typ. Samma med Linda, hon bara hänger med liksom. Han är lite töntig också och vägrar alltid första gången på hindert, även om han inte är ett dugg tittig på hindret. Lollo och Linda tränade på att korta upp honom fast med samma energi. Även köra lite tittiga saker. Dessutom att Linda ska vara mer hans "ledare" över hindrena och sänka sina händer. De tränade även på kontroll, att han inte bara ska dra iväg och så. Det gick skitbra tycker jag. Allt stämde verkligen som Lollo och det blev en stor skillnad från början till slutet!
Hoppas Linda använder det hon lärde sig idag till hoppträningen med Tusse på Söndag!
11 Mars startar Yngve första tävlingen för säsongen! Klubbtävling på Väsby 60 cm! Jag kör dressyren veckan efter! (:

Kommentarer
Postat av: JOLINE [Hästar - Foto - Personligt]

SVAR: Det var ju superbra! Betalar man mer för en kopia än det riktigt märket borde väl kvalitén vara bra tycker man.

2012-01-18 @ 21:43:58
URL: http://jolinedanielsson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Tack detsamma! :)

2012-01-19 @ 00:12:30
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0