Ingen ridning idag

Idag var planen att Yngve skulle promeneras för hand och Oreo skulle ridas. Hämtade Yngve och gick ut och gick direkt. Det gick inte så bra. I början gick det okej ända vägen ner till slingan. Han försökte så klart att bita mig men det var inte så mycket. Väl nere på singan började han att tvärstanna, vägra gå, bita hysteriskt och knuffa iväg mig hela tiden. Han visade alltså noll respekt. Han stannade då han inte kände för att gå längre och hur jag än försökte gick det inte att flytta på honom. Dumt av mig kanske att gå i grimma utan att ta med mig ett spö...
Den ända som fungerade att flytta honom med var att göra en volt men så fort jag ville röra mig framåt så nafsade han till och vägrade att gå. Hade inget annat val än att gå tillbaka, vilket han ville och då van han den matchen. Jag tänkte att jag släpper honom i hagen igen, rida oreo och tar in och fixar honom sen. MEN nu visste han att han kunde bestäma över mig så då jag ville släppa in honom i hagen gick det inte alls. Tvärstopp som om hovarna satt fast. Tror jag stod där i en halvtimme. Det var först då jag blev lite sur. Efter massor med slit och volter och annat gick han in i hagen.
Då försökte jag hämta Oreo men han hade ingen lust att komma in, så då lät jag honom stå ute.
Jag fixade klart allt och berättade för Mie, vår boxgranne om mitt kämpande ute med Yngve. Hon gick med mig ut och hjälpte mig. Den här gången hade jag med ett kedjegrimskaft. Då gick det mycket bättre, behöve bara ta lite i grimskaftet så följde han med. Han fick då massor med beröm. Gick med honom i ridhuset och tränade både att backa och stanna osv. Det gick helt okej om man jämför med vad vi vart med om tidigare.
Oreo fick vila idag så rider vi imorgon i stället. Fixade med honom och så efter jag fixat Yngve.
Yngve borstade jag på och fixade ordentligt. Han fick smörjade hovar, ny klippt man och sbans och massor med ryktning. Passade även på att prova hans nya innetäcke!

Kommentarer
Postat av: Elin

sv: Tack :D

2012-01-04 @ 21:06:01
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Marika'

Tack, detsamma! :D

Följer er nu så följ mig med :)

2012-01-04 @ 21:12:35
URL: http://marikahoffman.blogg.se/
Postat av: Amanda Johansson

Usch sådär har min häst Warmia hållt på också.. Vi har en ganska låg stalldörr och jag tror hon förknippade det med en transport (hon var svårlastad när jag köpte henne) så där tog det tvärstopp! Stod en gång i ösregn och fick inte in fanskapet, då var man lagom glad!X)

2012-01-04 @ 21:38:01
URL: http://warmia.blogg.se/
Postat av: ElinT

Gryymt fin header NI har!!:D Vilket program har ni andvänt när ni gjorde den?:)

2012-01-04 @ 21:47:04
URL: http://elintaalasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0