Gårdagen

Först red jag lektion för Lisa. Yngve var ganska busig vid framridningen och fortsatte med det på lektionen sen. Jag och Lisa har nu lyckats locka fram en energi hos honom vilket gör att han går fantastiskt dock får man med bus på köpet. Det Lisa sa till mig att göra då var att istället för att försöka stoppa honom genom att dra bak handen ska jag svänga honom och göra volter. På det sättet hindrar jag inte den nya energin!
Det var dock ganska svårt att rida för en longerade plus två andra galopperade på för fullt i ridhuset vilket gjorde det svårt att få honom att koncentrera sig på mig.
Men han gick hur bra som helst och halsen plus huvud var avslappnat! Ska rida för henne igen på fredag.
Vi skulle ha kvällsfodring vid nio så vi passade på att städa allt innan. Vi gjorde rent resten av utrustningen och städade skåpet. Yngve fick även prova sitt nya täcke.
Yngve och Mingus passade på att gosa ett tag
Haha söt häst i nytt täcke. Han verkade tycka det var väldigt skönt att ha på sig efter dagens regn.
Har lite bidler från lektionen, lägger upp dem senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0