Flyt!

Idag känner jag att jag haft ganska bra flyt! Hann med än tidigare buss än planerat från stallet och för en gångs skull hann jag med rätt tåg och bussen hem kom efter två minuter. Ibland ska det gå!
'
Idag red jag Amoure, normalt brukar jag ha medryttare på måndagar men vi har bytt lite närmaste veckorna. Jätte skönt när det går att göra så!
Jag hade först tänkt rida ut, men det har varit mycket jakt nu i slutet av säsongen så jag vågade inte riktigt riskera, så jag värmde upp på ovalen tillsammans med Jennifer på Juni, i alla gångarter. Lät honom kliva på i ett ordentligt tempo.
Sedan red jag på ridbanan en stund, jobbade med volter i trav samt större i galopp. Märktes att han tyckte att galoppen var lite jobbig i snön men han lyssnade bra.
Innan jag travade av jobbade jag lite med framdelsvändning och det märks att han börjar förstå mer och mer, jätte kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0