Dressyrpass

Idag dressyrade vi lite i ridhuset.
Amoure var jätte härlig att rida! Idag jobbade vi med framåtbjudningen, att han skulle gå framåt hela tiden. Han har ju väldigt mycket egen framåtbjudning men idag satt jag inte och bromsade honom överhuvudtaget utan jobbade utifrån den energin.
Amoure klev på väldigt bra, han blev bitvis lite spänd men för det mesta var han avslappnad och trevlig. Jag tycker att jag fick igenom ställningen bra åt båda hållen och jobbade även med att ställa honom lite utåt i det lätta varvet.
I mitten av passet lade jag in en del galopp, jag red honom verkligen in i fattningen och då kickade han, men behöll formen väldigt fint. Han tycker att det är både jobbigt och kul så det är bara att jobba på :)
Men han är verkligen häftig att rida "ordentligt" i galoppen. Han bjuder så härligt framåt och har sån kraft i sprången. Underbart!
Sammanlagt red jag ungefär 40 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0