Amoure 13 januari 2012

Fredag den trettonde bjöd på snöstorm, alltid något (;
Jag hade mer än gärna ridit ut, men det är blankis på flera ställen så det kändes inte värt det. Istället blev det ridhuset :) Eftersom det blåste ganska mycket knakade det en hel del där inne så jag lade fram en bom ungefär i mitten av ridhuset så att Amoure skulle koncentrera sig på något annat.
Han var avslappnad redan från början, stadig och trevlig i formen. Han krullade inte ihop sig särskilt mycket och det kändes bra. Jag galopperade mer än jag brukar när jag rider dressyr och jobbade med att han skulle vara avslappnad och bommen var perfekt att galoppera över så det inte bara blev runt-runt.
Han var härlig att rida och gjorde som jag bad honom, trots att det blev något litet bocksprång i galoppen ;)
Första dressyrlektionen. Han har utveklats jätte mycket sedan dess :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0