Ridpass med en start på LB

Idag var jag jätte sent i stallet. Kom dit vid sju och kom hem halv elva.
Började med att rida fram LB:1, sedan ryggningar, flytta för skänkeln och skänkelvikningar. Sedan red jag i trav, låg form. Även där flytta för skänkln och övergångar.
Lisa gav mig ju en del läxor så de var främst det jag tränade. En av dem var att få in bakbenen genom att ställa honom innåt överdrivet. Det gjorde susen!
Jag kunde börja rida LC redan efter uppvärmingen. Han kändes super! Dock som vanligt var han skänkeldöv så fick ryta till ibland med rösten så han reagerade fram på något och sedan beröm (där av lite rytningar i filmen) Galoppen i början tyckte han var lite jobbig men då jobbade vi hårt med den! Jobbade mycket fattnigar, volter osv i galopp. Tillslut blev han riktigt fin. Dock i traven hittade jag inte lika enkelt ett samband mellan hand och skänkel pga att han var lite skänkeldöv. Då blev det att jag rörde på händerna för mycket, ond cirkel osv. Men vi löste det ganska bra och red LB:1 ett par gångar. Tyckte att det gick väldigt bra! Bara lite segt men vi ska jobba på det. Hans ökningar i allmänhet är underbara, då reagerar han som bara den och flyger iväg, härligt.
Om LB fungerar på bra på träning och vi får bra resultat i LC kan vi nog starta LB lite senare i vår! LB är enklare en LC för den innehåller inte massor med volter och övergångar men galoppen är svårare enligt mig i LB.
Lägger upp en video idag så får ni en imorgon på morgonen! Imorgon blir det även lektion för Lisa.
Min snoriga lillasyster var snäll och filmade efter hon ridit Juni (:
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0