Mockning

Tänkte skriva lite vad jag tycker om olika sätt att mocka. Själv är jag inte alls för bädd. Tycker inte att man ska spara kiss, vilket vissa gör inte alla och bara ta upp bajset. Bädd är ju att man skapar en hårdare bädd då under torvet., man går alltså inte egenom allt torv utan bara toppen. Jag föredrar att man tar bort och går egenom allt. Det är enkare enligt mig att få det riktigt rent utan bädd.
Tänkte skriva om hur jag gör!
Här är boxen innan jag börjat
Jag börjar med att göra en tom yta imitten av boxen.
Sen börjar jag mocka runt omkring och skakar på den toma ytan, då som ni ser kommer det skapas en "myrstack"
Så här ser det ut då jag mockat rent hela boxen en stor myrstack med rent torv
En myrstack är bra för då ramlar det man missat ner på botten och det rena stannar kvar på toppen. Då kan man ta upp det man missat och man ser det tydligt.
Sen sprider jag ut myrstacken. Då kan jag dubbelkolla om det gömmer sig något bajs.
In med ny torv
Sprider ut halva och låter halva vara. Yngve gillar att pyssla ut resten själv.
'
Alla får ju göra som de vill och det finns säkert andra bra lösningar men jag tycker i alla fall att det här är de bästa! Hur gör ni?
image description

Kommentarer
Postat av: Tussie

Väldigt bra inlägg! :) Sånt här vill jag ha mer av! :D

2012-02-18 @ 22:17:26
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Gud vilket bra sätt! :O ;D

Själv så står min sötnos på bädd nu under vintern och bajjar bara i ett hörn så det går snabbt och enkelt att mocka hos henne nu :)

2012-02-19 @ 00:59:08
Postat av: Martina & Flip Flop

Måste bara fråga, dammar din torv nått och vart köper du den? Jag ska byta från halm till antingen spån eller torv. Hade torv förut en gång för ett tag sedan men tyckte den dammade lite. Det la sig som en hinna över vattnet under natten tex.

Hade jag bara en dålig torv eller är all torv sådan? :P

2012-02-19 @ 13:50:25
URL: http://maartina.blogg.se/
Postat av: Nozlihn

sådär mockar min mamma också ^^

2012-02-19 @ 21:04:47
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0