Min dag

Idag var det underbart väder! Synd tyckte jag som skulle rida för Lisa. Ringde henne och frågade om vi kunde hålla den på ridbanan. Men då jag red fram på ridbanan var det för jobbigt för skrutten så vi gick till ridhuset.
Innan så hade jag i alla fall skrittat ut med honom så han fick vara ute lite!
Eftersom att han varit ganska skänkeldöv på sistone tränade vi på det vi gjorde första gången. Att bara använda sitsen och annars munnen eller spöt. Fungerade helt suveränt. Dock tog lektionen slut så fort så det var de enda vi hann jobba med. Men efter det bara flög han fram för skänkeln och lyssnade jättebra. Det som var så kul var att vi berömde honom super mycket varje gång han gick fram så han blev så himla glad. Lisa kunde inte låta bli att tycka han var så söt och inte jag heller. Han verkligen älskar då folk säger att han är duktig!
Red självständigt sedan. Då jobbade jag på att vara super försiktig i handen, inte tjata med skänkeln och vara med tydlig. I slutet var han verkligen superfin och rörde sig för minsta röreser, svettig var han dock!
Fotade lite underdagen och Linda var snäll och tog några bilder i ridhuset (:
Skrutten!
Har vart och shoppat lite också, mer om det i nästa inlägg!
image description

Kommentarer
Postat av: Hannah

Fina bilder på en jättefin häst :)

2012-02-17 @ 21:47:00
URL: http://ryttareochkusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0