Lisalektion

Har haft ett underbart ridpass! Åkte buss med mamma till stallet och fixade allting innan. Tog in bebis och förberedde honom. Skrittade fram själv i ridhuset. I vanliga fall kan han bli ganska tittig och jobbig då man är själv men han skötte sig superbra!
Då jag väl skulle rida för Lisa hade jag inte börjat sitta ner i traven än. Lisa sa direkt att vi skulle börja gå igenom programmets olika delar. Vi började med serpentiner/övergångar. Hon sa en skitbra grej att ställa honom lite i övergångarna, på så sätt flyger inte huvudet upp i övergången! Fungerade helt underbart bra! Vi tränade lite mer på serpentinerna att få perfekta vägar. Sedan tog vi rid över ridbanan halt. I början red jag för långt fram, dålig halt och sedan red ut dåligt. Lisa visade hur jag skulle rida för högre poäng och det blev skitbra. Efter det tog vi galoppen. Även det gick super och Lisa sa att jag även där bara skulle ställe honom en aning innan övergång till trav. Övergångarna blev super! Slutade med att rida hela programmet med Lisa som tittade. Han blev seg så så jag började visa att jag tyckte det var jobbigt och övergångarna/galoppen blev inte lika bra. Lisa sa att det inte syns att han är seg utan att jag valt det tempot. Hon sa att jag inte skulle visa att något var fel för det är då domarna dömer ner. Så ska hålla leendet framme om han blir seg!
Han fick massor med beröm och han var nog ganska nöjd med sig själv idag. Han passade på att sova efter han ätit också. Han gör alltid så, antar att han får lite av ett matkoma.
Smörjde allting efter också! Är super taggad!
Han ser lite ledsen ut men bilden var tagen superfort eftersom att han hade bråttom hem!
Sova är mysigt
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0