Ledig dag

Idag har jag varit ledig, och därmed hunnit med en hel del.
Jag har ätit frukost, varit i stallet, ridit, promenerat, lagat lunch och duschat. Jag har även börjat läsa om mina favoritböcker för typ tionde gången, varför kan inte ens jag svara på, det bara blev så... Helt onödigt när jag borde läsa svenskaboken...
Okej, över till dagens ridpass!
Idag höll vi återigen till nere på slingan, eftersom hoppsadeln är inlämnad på omstoppning får vi nöta lite dressyr sålänge ;)
Det enda jag fokuserade på under hela passet var att Amoure skulle gå i en något öppnare form och få fram nosen, som jag skrivit tidigare så har han lätt för att gå bakom hand i en lite väl rund form, där trivs han bra, men nu när han börjar bli starkare ska han börja jobba mer "rätt", dock arbetar han alltid med ryggen vilket jag tycker är bland det viktigaste!
Jag tycker att han lyssnade bra och jag tänkte mycket på min egen handställning så att han verkligen fick bära sig själv vilket fungerade bra! Det här jobbet gjorde jag dock endast i skritt och trav, med övergångar och tempoväxlingar och sedan galopperade jag bara på kravlöst och lät honom sträcka ut :)
Såhär påbyltade var vi även idag, minus lindorna då ;)

Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Ställ gärna en fråga eller fler i min frågestund! Den som ställer den klurigaste frågan får en länk med bild.



En enkel fråga betyder mycket! :)

2012-02-06 @ 15:53:51
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Erin

Sv: du kan mejla dom till [email protected] om du orkar :)

2012-02-07 @ 08:23:22
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0