Högvreten

Har börjat rida på Högvretens Ridcenter varje tisdag. Innan vi köpte Space så provred jag en ponny av dom, Lady Fleur. Och henne fick jag rida igår!! Det var en enorm skillnad, det här året med Space har jag lärt mig sjukt mycket. Det kändes jättebra och Fleur var jättefin! Kjelle sa att hon lätt stressar upp sig och går i en alldeles för hög form med jätte många, men att jag red henne mjukt och att hon aldrig hamnade i det läget! Kul att höra. Vi red fram i alla gångarter på fyrkantspåret och på volter. Sen gjorde vi skänkelvikningar på kvartslinjen i båda varven i skritt och trav. Vi avslutade med att jobba på volt i trav och ställa åt både höger och vänster, trycka ut och in bakdelen. Jag längtar redan till nästa tisdag!
/nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0