Gunlektion

Kom till staller direkt från skolan. Väl i ridhuset skrittade jag fram LC. I framridningen kändes han helt ok! Lite halv seg, kunde vart lite mer energi. Galoppfattningarna gick jättebra och han galopperade bra på långsidorna. I traven kändes han stel, i alla fall då jag kortade tyglarna.
Väl med Gun så började jag i trav på volten i nedsittning. Han var fortfarande stel och jag höll på med mina händer för mycket vilket resulterade till irriterad häst. Gun sa till mig att korta tyglarna. Nu fick jag ett bra stöd (innan glappade de) Och då jag hade ett bra stöd behövde jag inte röra på händerna för att få honom att "svänga"
Nu gick han superfint, han blev jättesamlad och gick på super. Då passade vi på att göra galoppfattningar. Det gick hur bra som helst och ärligt så har han aldrig galopperat så fint och samlat! I båda varven också! Efter det gjorde vi lite övergångar. Det gick inte lika bra, då han är mer samlad är det svårare för honom att göra snygga övergångar. Men efter lektionen gjorde jag lite själv och då gick det super!
Red programmet med Gun också och tycker det gick väldigt bra! Det enda var att efter galoppen blev han lite lång men annars super!
Red på själv lite galopp 15 m volter efter och han gick galant! Då passade jag på att avsluta ;)
Blev inga bilder idag :( men imorgon ska Tove fota mig på slingan! :D
ÄLSKAR de här bilderna! Så mycket kärlek och sommarmys! Vi red barbaka runt gården och på slingan! VILL HA
image description

Kommentarer
Postat av: Daniela

Vilken härlig häst! :)



Är det ett halvblod?

2012-02-09 @ 21:15:05
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/
Postat av: Ronja

Såå fina! :)

2012-02-10 @ 09:50:38
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0