Gårdagens ridpass

Jag kom hem så sent igår, somnade tidigt, så hann inte uppdatera.
Jag red på Högvretens ridcenter som jag gör varje tisdag. Överlag gick ridpasset bra, är nöjd över ponnyn. Hon är ju ett fux sto och gör ingenting "gratis", det är väldigt mycket jobba på henne, alltså hon går inte fint av sig själv. Och kjelle säger att jag rider henne väldigt bra för han vet hur svår hon är.
Vi började jobba med en övning så man red från bokstav till bokstav, haha svårt att förklara (jag har lagt in en bild längre ner på ridhusbokstäverna så det blir lättare att förstå) Man red alltså från F till K, från E till B och från M till H. Ungefär som serpentiner fast raka spår. På linjerna skulle vi först göra skänkelvikningar för höger och sedan för vänster skänkel, Fleur lyssnar bra för skänkeln så det är kul! Sedan skulle vi göra öppna, slutna och förvända på linjerna, fick till några riktigt bra!! När vi skulle galoppera på fyrkanten så gjorde Fleur några glädjeskutt haha! Men annars kändes hon mjuk i galoppen och hade bra tempo. I slutet travade vi på stora mittvolten, motställde och ställde och då lossnade hon riktigt bra.
Erin smygfotade några bilder på oss, haha! Mamma har fler bilder som jag kan lägga upp senare :)
/Nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0