Eva Bengtsson träning

Igår hopptränade jag och Amoure för Eva igen.

Vi började med att värma upp på en båge över tre bommar i trav samt över två låga hinder i galopp. Mellan de två hindrena skulle vi försöka korta galoppen, men så långt har vi inte riktigt kommit ännu så det gällde mer att få igenom en ordentlig förhållning mellan, fick nästan in åtta ett par gånger i alla fall ;)

Sedan hoppade vi en kombination med bom-kryss-oxer och då ville Amoure inte riktigt vara med på noterna så han hoppade halvt in i hindret, men andra gången gick det bättre.

Fick jobba mycket med att få upp huvudet på honom, han går gärna och krullar ihop sig lite så det gäller att få upp honom så han ser hindrena. Det blev mycket bättre under träningens gång.

Sedan hoppade vi lite olika hinder på lite olika linjer.

Sist var det banan, och för ovanlighetens skull lade jag in en banskiss som visar mina extrema paintskills.

Banan gick jättebra! Han höll upp huvudet hela tiden och orkade gå där. Han drog med sig sista bommen, men Eva tyckte att det var hans fel och att jag red jätte bra så jag hoppade om den linjen och då hoppade han upp sig fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0