En nästan vanlig onsdag!

Jag hade utsläpp idag igen, men bara halva stallet idag så det gick ganska fort :)
Sen bestämde jag mig för att träna lite NH med Oscar, det var så länge sen!
Började med lite enkla övningar som att stretcha halsen och att han skulle stå still och vara lugn när jag drog repet lite fram och tillbaka på hans rygg.
Efter det så gick vi över till att backa. Det gör jag genom att visa upp pekfingret och vicka på det. Då ska han ta ett steg för varje gång jag vickar på fingret. (Det är inte här vi börjat, utan det har tagit tid att få honom att vara med på allt). Sen gjorde jag bara lite olika saker som att flytta bakdelen i framdelsvändning (jag lutar mig utåt och tittar på hans bakben när jag står framför honom. Det kan man göra på olika avstånd), framdelsvändning (vinka med handen mot hans ganash) och lite flyttningar från sidan (gå bredvid och själv ta steg i sidled). Sedan avslutade vi med lite löslongering. Han är så rolig där för så fort man duckar så stannar han och vänder sig mot en, även om han går i galopp. Söt!
Det är lite så jag jobbar med honom i NH-träningen iallafall :) Alla gör ju olika, men det är så här jag gör.
(inte så seriös träning på bilderna, mest lek :D )
Efter Oscar så red jag Obsession. Det är samma familj som äger både Oreo som Amanda passar just nu och Obsession. Obsession är ett halvblodssto född 99 (har jag för mig). Hon har med Erika som äger henne tävlat 120 hoppning och någon klubbtävlning i dressyr tror jag. Jag brukar rida henne lite då och då :)
Idag så red jag henne i ridhuset iallafall och bara kände igenom henne lite. Joggade fram länge innanför väggarna och på stora volter för att sedan plocka upp henne och rida lite sidvärtes fram och tillbaka. Sedan galopperade jag och försökte verkligen få henne att inte ramla iväg på vänstersidan som hon är svag i. Det funkade bra så vi gjorde några byten och nöjde oss med galoppen sen. Jag gick ner till traven igen och jobbade henne en stund till. Där på slutet kändes hon riktigt fin!
Hon är jättesnäll, men mycket häst att rida! Rider henne fram tills söndag nu :)
(lånar en bild på Obsession från Erika, hoppas det är okej!)
Nu blir det stockholm ridsport för lite rea-shoppning och sen lunch med Lollo innan jag ska jobba!
/Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0