Dagens slaskpass

Jag red innan jag skulle fixa allt. Red först bort till ridhuset för jag tyckte det var för slaskigt att rida ute, skulle bara trötta ut Yngve. I ridhuset var Lollo och höll lektion. Det föll snö från taket så Blaize rusa iväg och Yngve hängde på ett par gånger ;) Tror han mest gjorde det pga att Blaize sprang, han brukar inte reagera på ljud i alla fall. Det var väldigt svårt att jobba i ridhuset så jag red ut istället. Tränade på det Lisa sa till mig att träna på. Få fram honom för skänkeln genom att bara använda sitsen och inte picka med skänklarna. Massor med beröm osv då han gör rätt. Han var framåt och pigg men det kändes som om jag inte riktigt kunde få honom under sig pga av all slasksnö. Det var verkligen jobbigt för honom plus att jag kunde inte rida volter osv på grund av underlaget. Han var som två hästar i kroppen idag och det var svårt att få honom att samla sig. Men nu fungerar i alla fall skänklarna.
Tove fotade mig lite i början och Erin fotade i slutet!
Sara och Erin har samma problem som jag med sin ponny att han är skänkeldöv ibland. Sara bad mig hoppa upp på Mingus. Jag gjorde samma sak som jag gör på Yngve och han blev som en liten raket haha. Superpigg! Mingus var verkligen mysig att rida! Riktigt fin dressyrponny och han lyssande jättebra dock red jag väl bara tio minuter sen gjorde Sara samma sak och då gick det jättebra för henne, kul!
Yngve fick äta lunch inne innan han gick ut till kompisarna igen! 
Visst var vi snygga idag? Ridbilder kommer senare!
image description

Kommentarer
Postat av: Maja---djurflickorna

fin blogg och häst! :D

2012-02-19 @ 19:59:59
URL: http://djurflickorna.devote.se
Postat av: Lovisa

Snygg outfit! :)

2012-02-19 @ 20:42:49
URL: http://teamsundlof.blogg.se/
Postat av: Emma

Snygg outfit! :D

Vem är den där Blaize? :)

2012-02-19 @ 20:55:59

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0