Dagens ridpass

Det var så mörkt och slirigt ute så det blev ingen uteritt, jag och Mickan red i ridhuset istället. Oscar kändes lite stel och ovillig idag vilket inte är likt honom så jag red lite lösgörande arbete på honom. Mycket stora volter som jag ökade och minskade storleken på samt lite skänkelvikningar. Sen började det släppa lite och han kändes bättre, fast det kändes att han tyckte det var jobbigt. Jag galopperade lite åt båda hållen, bara rakt fram och stora volter, sen nöjde jag mig.
Jag tror han var lite stel pga. att det är halt ute och han går oskodd fortfarande. Med det menar jag att han kanske halkat runt lite i hagen och blivit lite stel av det.
Det blev inget jättelångt pass idag, men jag kände att han gjorde så gott han kunde idag, så jag valde att avsluta passet där.
.
Det är så roligt att rida honom ändå nu, för man kan verkligen börja rida mer på honom. Använda skänklarna mer och mer korrekt och göra övningar som man gör på andra vanliga hästar, haha. Nej, det är superkul iallafall, även om det inte var vår bästa dag idag! :P
(gammal bild på plutten)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Nej men guud vad söt! :D



Din?

Vad heter han/hon?

2012-02-28 @ 22:20:06
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/
Postat av: Martina

:D

Det är min ponny Oscar!



/Martina

2012-02-29 @ 10:45:49
Postat av: Martina

Haha vilken gullig bild! Fin teckning han har!

2012-02-29 @ 11:01:50
URL: http://rawrpixs.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Gillar också hans teckning!

2012-02-29 @ 11:29:13
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0