Dagens ridpass

Åkte direkt efter skolan med mamma och var i stallet klockan sex. Mamma var snäll och gjorde allt så vi slapp komma hem så sent.
I ridhuset var det lektion så halva var upptaget. På andra halvan var vi åtta hästar som skulle dela på den lilla ytan. I början tänkte jag att det var hopplöst men hoppade upp ändå. Vi fick ju alla rida i samma varv så kändes nästan som ridskolan! Yngve kan ju hetsa upp sig lite då det är många hästar men han var supersnäll! Massor med beröm för det. Vart eftersom försvann folk så jag kunde trava och galoppera fram honom. Fokuserade inte så mycket på massor med övningar i början utan mer att han skulle vara ärligt framåt och avlappnad. Vilket han var! Han gick faktiskt väldigt bra och kändes som om han fick med sina bakben hela tiden. Galoppen var jättemjuk och fin! Sen då vi var lite mindre började jag jobba seriöst, tränade övergångar lite volter, ryggningar och ökningar. Han var väldigt ärlig och gjorde precis som jag ville! Ibland blev jag för rörlig i händerna och då drar han upp huvudet men annars super!
I slutet var det bara jag och en till kvar i hela ridhuset så då passade jag på att rida programmet. Han gick jättebra men dock blir han seg direkt då man börjar rida program. Då galopperade jag honom bara framåt. Mamma gav mig ett tips att alltid tänka två steg före i programmet för då skulle jag börja rida framåt och inte på stället! Det fungerade bra och sista gången jag red programmet gick han super! Känns jättebra inför söndag!
Stilig liten prins som spänner upp sig! Haha
image description

Kommentarer
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Snyggt schabrak!

2012-02-26 @ 13:11:52
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0