Dagens ridning!

Började med att jag hämtede in Oreo och red ut med Johanna och Linda. Vi red i ca 2 timmar skulle jag tro. I alla fall i 1 och en halv. Vi red på andra sidan i alla gångarter och det gick bra. Oreo kan bara bli lite feg ibland då han går först.
Sedan tog jag in Yngve och red ute på slingan i 20 min i alla gånarter. Red tillbaka till ridhuset och red igenom programet. Gick super förutom att han blir seg i serpentinerna. Annars var det bra! Red lite ut programmet efter, bla halt 6 sec och fram lätt för skänkeln efter, galopp övergångarna att få honom inte höja huvudet och 15 m volter.
Han har slutat bita mig helt nu vilket är underbart! Dock då han blir rädd eller stressad så börjar han bitas. På väg tillbaka från ridhuset blev han rädd för något och bet tag rejält i min jacka. Tur att man hade den på sig i alla fall.. haha.
Imorgon ska jag bara rida Oreo.
Jag och skrutten några veckor sedan.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0