Amanda svarar del 5

Cornelia:
Jag tnkte det vore kul att inte ta en hästrelaterad fråga :) så är kommer den: Vad är den allra bästa filmen ni/du vet?
KRam Cornelia
Svar:
Stolthet och fördom, och sen klassikern Sagan om ringen så klart!
Ellen:
Vilken är den bästa tävling ni har varit på?
Och ni fick tre önskningar vad, vad skulle nu önska er då? ;) <3
Svar:
Då jag debuterade LC med Orcus och fick runt 66 % och vann!
Oändligt men pengar! Slipper jag gå i skolan och kan gulla med min häst i stället. Men sen önskar jag mig en transport! Att alla människor på jorden ska respektera djurens rätt och schabrak i alla färger m. lindor HAHA. (Fred på jorden och allt sånt med)
Hedda:
Hej :D
Alla: Hur många "pass" (fodringar, insläpp osv) har ni i veckan i erat stall? :)
Mina andra frågor har dem andra redan skrivit ;)
Jättebra blogg! :D
Svar:
Hej Hedda! Det är skitbra i vårt stall, man har typ en fodring varannnan vecka! Om man vill ha mer fodringar får man det och då tas det ner på stallhyran!
matilda:
Hur länge har ni ridit?
Hur många egna hästar har ni haft?
Vad gör ni annars på dagarna, när ni inte är i stallet?
Vad tycker ni om trav och galopp sporten?
Svar:
sedan jag var 8, nu är jag 17 år
Bloggar! Är med min pojkvän, försöker vara med kompisar och pluggar. Men ganska svårt att hinna med allt då man slutar skolan 17.30 alla dagar plus har en timmas resetid hem!
Helt ärligt tycker jag inte alls om den. Det är helt ok med trav på en viss höjd men hästar är inte gjorda för att bara trava, eller galoppera. Man måste variera. Dessutom gillar jag inte alla ideen att man satsar pengar på hästen och det finns många som missbrukar innom de sporterna. Tycker dessutom synd om alla travhästar som hamnar lite här och där för inga pengar alls. De är väl lika mycket värda som vilken annan häst?
kajsa
ad har ni för mål med era hästar? :)
Vad har ni för drömmar?
Svar:
har svarat på en fösta så många gånger X)
En dröm är väl att tjäna mycket pengar så jag kan syssla med hästar då jag blir stor och ha tid för det. Men en dröm är ju att komma långt i dressyren med Yngve! Åh det är en dröm!
Natalie:
Hur långt vill ni komma inom ridningen ?
När fick ni eran första häst ?
Vad är eran favorit ras ?
Ska ni gå på GBG hs och vilka dagar ?
Har ni varit med om en ridolycka ?
Svar:
Så långt jag och Yngve kan och orkar!
Första foderhäst var väl 14 år tror jag
Favorit ras har jag inte men gillar hästar med lugnt temperament. Arab kanske inte har det i alla fall men Yngve är mycket halvblod i temperamentet och det gillar jag!
Jag kanske ska gå! Bor ju i Stockholm men vi funderar på att åka ner.
En ridolycka var väl att jag ramlade av i hoppningen och var handikappad i fyra månader typ haha.
Cornelia:
Jag tnkte det vore kul att inte ta en hästrelaterad fråga :) så är kommer den: Vad är den allra bästa filmen ni/du vet?
KRam Cornelia
Svar:
Stolthet och fördom, och sen klassikern Sagan om ringen så klart!
Ellen:
Vilken är den bästa tävling ni har varit på?
Och ni fick tre önskningar vad, vad skulle nu önska er då? ;) <3
Svar:
Då jag debuterade LC med Orcus och fick runt 66 % och vann!
Oändligt men pengar! Slipper jag gå i skolan och kan gulla med min häst i stället. Men sen önskar jag mig en transport! Att alla människor på jorden ska respektera djurens rätt och schabrak i alla färger m. lindor HAHA. (Fred på jorden och allt sånt med)
Hedda:
Hej :D
Alla: Hur många "pass" (fodringar, insläpp osv) har ni i veckan i erat stall? :)
Mina andra frågor har dem andra redan skrivit ;)
Jättebra blogg! :D
Svar:
Hej Hedda! Det är skitbra i vårt stall, man har typ en fodring varannnan vecka! Om man vill ha mer fodringar får man det och då tas det ner på stallhyran!
matilda:
Hur länge har ni ridit?
Hur många egna hästar har ni haft?
Vad gör ni annars på dagarna, när ni inte är i stallet?
Vad tycker ni om trav och galopp sporten?
Svar:
sedan jag var 8, nu är jag 17 år
Bloggar! Är med min pojkvän, försöker vara med kompisar och pluggar. Men ganska svårt att hinna med allt då man slutar skolan 17.30 alla dagar plus har en timmas resetid hem!
Helt ärligt tycker jag inte alls om den. Det är helt ok med trav på en viss höjd men hästar är inte gjorda för att bara trava, eller galoppera. Man måste variera. Dessutom gillar jag inte alla ideen att man satsar pengar på hästen och det finns många som missbrukar innom de sporterna. Tycker dessutom synd om alla travhästar som hamnar lite här och där för inga pengar alls. De är väl lika mycket värda som vilken annan häst?
kajsa
ad har ni för mål med era hästar? :)
Vad har ni för drömmar?
Svar:
har svarat på en fösta så många gånger X)
En dröm är väl att tjäna mycket pengar så jag kan syssla med hästar då jag blir stor och ha tid för det. Men en dröm är ju att komma långt i dressyren med Yngve! Åh det är en dröm!
Natalie:
Hur långt vill ni komma inom ridningen ?
När fick ni eran första häst ?
Vad är eran favorit ras ?
Ska ni gå på GBG hs och vilka dagar ?
Har ni varit med om en ridolycka ?
Svar:
Så långt jag och Yngve kan och orkar!
Första foderhäst var väl 14 år tror jag
Favorit ras har jag inte men gillar hästar med lugnt temperament. Arab kanske inte har det i alla fall men Yngve är mycket halvblod i temperamentet och det gillar jag!
Jag kanske ska gå! Bor ju i Stockholm men vi funderar på att åka ner.
En ridolycka var väl att jag ramlade av i hoppningen och var handikappad i fyra månader typ haha.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0