Ridning på utevolten

Idag red jag ute på utevolten eftersom jag var i stallet redan vid halv två. Yngve var på bra humör idag. Det är alltid lite svårt att rida ordentligt på utevolten men han jobbade på bra och kändes fin!
Jag jobbade inte så länge och gjorde det vanliga, skänkelvikningar, öppnor, slutor, ryggningar och halter. Han kändes lite stelare i bakbenen än vanligt men kan berott på att det var ganska mycket tjock snö på ridbanan vilket gör det jobbigare för honom. 
Men han var verkligen pigg och glad! Jag förstår inte hur han kan ha så himla mycket energi. Jag minns inte sist han vilade verkligen helt en dag en ändå vill han bara jobba jobba jobba hela tiden. Medan på sommaren vill han inte ens trava haha. 
Efter gosade vi jätte länge eftersom jag väntade på mamma. Hann trimma till lillen och smörja allt tillomed! 
Yngves man = perfektion hahahah. Min hobby.

Kommentarer
Postat av: jennifer

vad fina hästar ni ha:)

2012-12-14 @ 08:35:00
URL: http://svartrosabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0