Hoppningen i fredags - avramling hehehhe

Var helt hundra på att jag skulle hoppa Fleur. Men när jag kommer dit, så står det att jag ska rida Komet. Och det här var andra gången jag stod på någon annan häst än Fleur, och sist då jag red Everest så fick jag honom bara för det var markarbete. Så tänkte att ''äsch det gör ingenting att jag ska rida Komet, det är ju endå markarbete''. Men när jag kommer till ridhuset, så såg jag massa hinder, så ja.. det var då inte markarbete.

Vi hoppade fram på en kryss-kombination, vi skulle hitta grundgaloppen och försöka ligga på fem galoppsprång emellan. Första gången låg jag och Kometen på sex galoppsprång, men när jag hittade flytet lite mer och fick fram honom så låg vi på fem. När vi kommit igång lite, så skulle vi hoppa kombinationen, lägga en volt i galopp, bryta av, och över några travbommar. I slutet skulle vi hoppa en annan kombination med en mur i. Första gången vi kom emot kombinationen så gick det jättefort! Så red emot den igen, och då kände jag att jag red kontrollerat emot den, och mitt i språnget så ändrar sig Komet och stannar, han ramlar på sina knän och har huvudet ner, så jag flög över hans huvud, och hamnade på fötterna, haha! Hoppade upp igen, och hoppade samma kombination två gånger igen. Efter var han jätterädd såfort någon annan häst hoppade den kombinationen, och minsta ljud så hoppade han till osv. Anledningen till att han stannade var för han är överlydig. Han kände att jag inte skänklade, och då tänkte han ''amen då behöver inte jag hoppa för hon har inte skänklat'' iallafall så Rebecka förklarade.
Sista bilden är på min lillasyster och Komet. Han är ju då inte liten!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0