Hästar genom tiderna

Chemal, arabvalack f. 98 e. Gaspatcho
Kemal som han kallades stod i ett stall på Öland där jag bland annat lärde mig rida samt var på ridläger 2008 och tog privatlektioner en helg i september samma år. På honom lärde jag mig det mesta!
Sammy, även han arabvalack, importerad från USA. Skulle gått som avelshingst men tyckte inte om det ensamma livet som hingst då han var en sann flockledare. Jättemysig arab i ponnyformat som jag var medryttare på större delen av 2008.
Wonder Boy, eller "Boyen", connemara i c-ponnyformat efter Möllans Castro - Lamony Boy, hade jag på foder från Karlshem. Med honom startade jag mina första lokala hopptävlingar och det var också när jag hade honom som hopp- och tävlingsintresset växtre fram :)
London, engelsk ridponny född 1996, okänd härstamning. Min första egna ponny, 2009-2011.
London var en otrolig läromästare för mig och lärde mig hur mycket som helst! Vi tävlade lite grann och jag skaffade mig rutin, han hade redan rutin så det räckte och blev över. Världens snällaste att ha att göra med, stod lös på tävling och så vidare. Underbar förstaponny!
Sen är vi där vi är idag. Min lilla kanonkula. Och för att presentera som alla andra:
Lidens Cap Bell Amoure, "Amoure", connemaravalack född 2007 efter Uranus - Countach Campbell som jag själv utbildat upp till (i nuläget) LB/LA dressyr, LB hoppning samt P80 fälttävlan. Mer ska det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0