Dagens två ridpass

Idag blev det två dressyrpass för min del :)
Först red jag min egen lilla pärla, det vill säga Amoure. 
Jag började med att lossa honom ordentligt i skritten innan  jag gick över till traven. Han kändes lugn vilket var toppen! Red lite förflyttningar i hörnor och svängar samt en del volter och mycket tempoväxlingar och övergångar. Nu ska han bli riktigt lydig :)
Sedan tog jag galopp, första fattningen var lite tung men resten kändes väldigt bra så det var roligt :) Han var inte heller stark, skönt! Dessutom var han lugn i traven även efter galoppen.
 
Sedan red jag Obsession, ett sto som är runt 165 cm och gått 130/140 hoppning tror jag :)
Jag har ridit Obsession en del förut, men då endast uteritter och något markarbetes/hoppass så det blev första dressyrpasset :)
Precis som med Amoure började jag med att lossa henne i skritten och därefter även i traven. Red lite olika vägar och i galoppen red jag mycket enkla byten.
Eftersom att Amoure har lite svårt för galoppfattningar brukar jag passa på att träna på det när jag rider andra hästar för att vara säker på att jag fortfarande kan ;)
Obsession och jag förra sommaren :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är så fin. Har lite ledsna ögon... Säker därför jag föll för henne direkt jag såg henne. <3

2012-12-24 @ 22:36:08

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0