Dagens dressyr

Idag blev det dressyr i ridhuset och tanken var att rida igenom LB:2 och LB:3 flera gånger men det var lektioner i ridhuset så kunde inte rida riktigt över hela. Det blev istället att träna massor med LA ;)
 
Skrittade honom för hand i nästan 20 minuter innan jag hoppade upp. Jag skrittade ett tag då med innan jag travade på långa tyglar. Fokuset var mycket galoppvolter. Red väldigt mycket typ enkla byten. Bröt av till trav ett två steg innan jag bytte. Det är han väldigt duktig på. Galoppen är bättre nu än förut, men fortfarande lite så att han kortar galoppen och släpper bettet men mycket bättre ändå! Red mycket tio meter också och förvänd vilket var lätt!
Skänkelvikningarna idag var jag också nöjd med! Han slutor idag var fantastiska, öppnorna var lite svårare. 
 
Red igenom lite delar ut LB:2 och 3 men även LA:1 och det kändes jätte bra. Avlsutade då han gjorde en perfekt halt och sedan en perfekt ryggning. Klapp på halsen och avslut!
Bilder från idag (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0