Dagen - GRYM PONNY

Idag red vi mycket öppnor och slutor i trav och galopp. Tycker att Fleur har blivit mer stadig och ärlig i hennes form i galoppen, tillochmed i vänster varvet, där hon har det lite svårare. Idag kändes hennes galopp bättre än nånsin, och det beror nog på att vi jobbat så pass intensivt nu i fyra dagar, och att det bara är jag som ridit henne. Tycker att öppnorna och slutorna sitter i trav, kan inte klaga på någonting. Efter det Malin sa att man ska tänka mellantrav i öppnorna och slutorna så har det funkat super i dom! Skänkelvikningarna idag kändes inte på topp, vi har gjort bättre förut. Ökade traven flyger hon bara fram i, tidigare har det känts som att hon blir lite ostadig i självaste ökningen, men nu är hon med på noterna och är alldeles stilla i formen! SÅ GLAD! :D 

Efter den här kursen för Malin, så har jag och Fleur blivit bättre än nånsin! Minns ni att jag skrev förut att jag och Kjelle jobbar med att få henne litelite lägre i formen, att hon ska slappna av mer, och veta att det är jag. Hon går något högt i formen vissa gånger, eftersom hon är rätt nervig ponny. Men vet ni, nu är hon där jag vill ha henne. Jag ler när jag skriver det här, för jag är bara så lycklig att det går så pass bra som det går. Visste att kursen skulle ge oss mycket, men hade aldrig vågat hoppats på såhär mycket! Den bästa julklappen jag kunde fått, var den här kursen! Tack återigen mamma och pappa! Jag är så glad att allt flyter på nu! Fleur är på topp, och jag längtar galet inför tävlings säsongen! 

Film från idag!


Och såhär ser det ut när Fleur blir irriterad över att jag kräver lite av henne! Sötisen tycker det är lite jobbigt ;)



Kommentarer
Postat av: sussi

vilken fin ponny du har =)

gott nytt år =)

2012-12-31 @ 15:10:03
URL: http://siouxzie.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0