Vallentuna Ridklubb LB:2

Kan börja med att säga att min häst är bäst! 
Det tar ju bara tio minuter dit så det var superbra! Väl på plats var han kolugn men jag gick med honom vi tävlingsbanan några varv innan jag satt upp. På framridningen var han UBERFIN. Min sega lilla häst blev plötsligt flashig, pigg och underbar. Jag satt verkligen och bara njöt. Tänkte att går det åt helvete på banan spelar det ingen roll för njutningen av framridningen var värt hela resan! 
På banan var han fortfarande helt cool med läget, tittade inte på någonting utan taggade till! Han gjorde allt jag bad honom om. Sen kom startsignalen. Bjudningen var helt ok hela banan. Hade lätt kunnat vara mer men det var över all förväntan om man jämför med hur han varit de senaste veckorna. Han hade gått från en etta till en tia formmässigt jämfört med hur han gått. 
Debuten på lång bana var inte heller något problem alls, han var såååååå duktig och gjord verkligen sitt bästa. Vi fick en dum miss pga mig. La om skänkeln och då kickade han och bröt av. Dumt men så blev det. 
Han kan ju vara ännu mer flashig och kortare i formen än vad han var idag plus några missar men vi landade ändå på 60,7% = Väldigt väldigt glad Amanda! 
 
Jag hade förväntat mig kanske runt 55% och var rädd innan att jag skulle hamna under 55% men min lilla visade att han minsan kunde! Dessutom nytt program på lång bana och allt. Åhh vad jag är taggad nu på alla tävlingar!!!
Tror placeringarna började vid 61% så utan missar så kanske!
 
 
Tove var snäll och följde med, bilder kommer!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0