Uppe med tuppen

Idag var jag i stallet redan halv sju och är nu på väg hem! Släppte ut några hästar och red min lilla plutt i ridhuset. Han var väldigt taggad tills jag började rida. Han skötte sig väldigt bra eftersom i vanliga fall då han är själv så blir han okoncentrerad och gnäggar men inget sånt idag. Dock kände jag själv att jag red väldigt dåligt idag och sadeln kändes jätte konstig. Hum. Som var jobbigt idag var att i början bestämde han sitt tempo och jag fick anpassa mig. Alltså väldigt långsamt. Men sen blev jag så trött på honom och bestämde mig för att nu är det jag som bestämmer tempo. Eftersom jag inte använder spö och inte kan använda sporrarna så använder jag rösten. Och varje gång han försökte byta tempo blev jag arg. Så red runt ett LB:2 program med hans huvud i luften och helt springit men efter mitt tempo. Sen försökte jag igen fast rida mer seriöst och kort och då behöll han tempot jag ville hela programmet, duktig!! Hade inga bilder från idag så ni för en screenshot från förra Lisa träningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0