Sveden dressyrmeeting

Måste bara säga att de här har varit en av de roligaste helgerna på länge! Vi har legat över 60% på alla program förutom den då jag helt och hållet inte höll med dommaren och har även tagit personbästa!
Skrev ju aldrig om dag två och tre men det kommer! Kan i alla fall säga att jag kom trea i LC:2 och tvåa i LB:1 igår. 
Vi har även haft supertur med vädret. Då vi åkte skulle det regna varje dag men det har varit sol! De ända gångera det regnat så slutade det precis då jag satte upp!
Yngve har skött sig briljant. Han har fått tillbaka sin bjudning helt och har tagit vår nivå till ett helt nytt steg. Genom att tävla så intensivt har jag kunnat öka nivån på det för varje klass. 
Inte bara att allt det var bra så var Sveden gård så himla fint och alt var verkligen toppen. Utverdering på det kommer också senare. 
Innan meetinget och innan kiropraktorn kändes verkligen allt så jobbigt i ridningen. Kändes som om vi hade liksom börjat om men efter denna helg har vi kommit längre än vi någonsin gjort. 
Förstår ni hur bra hästen är! Från att gå från att inte trava till att inte sätta en enda miss!? Dessutom shocka mig med att inte bryta av till trav en ända gång under alla 5 tävlingar. DUKTIG! 
Idag förkänar han en riktig vila med att bara gå i hagen och äta gräs. Imorgon bara barbacka i skogen! 
Sedan ska han få hoppa lite. 
Har dessutom pratat med två dommaren som dömde mig och fått höra fina lovord, mer om det sen! och en massor med videos såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0