Min räddare - Fleur

Efter att vi sålde min första ponny,Space. Så var det meningen att vi skulle köpa en ny ponny. Åkte och provred en d-ponny som hette Bambina, vi ville verkligen ha henne! Det var sååå nära att vi köpte henne. Men efter några veckors tänk, så beslöt jag mig för jag inte ville vara någon hästägare! Var inte alls pepp på att börja på ridskola, då jag tycker man blir som en i mängden, man stannar upp väldigt mycket i sin ridning, och ibland kan det tyvärr bli att det är jag som ryttare som får lära ponnyn, istället för tvärt om.
Provred på Väsby ridklubb, där jag lärde min grund när jag var mindre. Men kände att jag inte ville börja där igen! Ville göra något annat! Så mamma ringde till Kjelle som har Högvretens ridcenter. (Vi visste om det stället, för jag hade provridit Lady Fleur när vi letade ponny, men köpte Space istället.) Och jag fick provrida. Nu är jag fast där, och tränar och tävlar Fleur. Trivs super! Högvreten är inte alls som en ridskola, här får bara dom allra bästa gå, man får alltså inte vara nybörjare, vilket gör att det är god kvalité på hästarna! Jag lär mig något nytt varje ridpass, och jag känner mig inte alls som en i mängden!

Om jag inte hade börjat på Högvreten och fått börjat träna och tävla Fleur, vet jag inte om jag hade fortsatt med ridningen över huvud taget! Så ja, Fleur var väl min räddning.

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - we dream of becoming champions

Ställ gärna en fråga i min frågestund! (:

http://londonryttaren.blogg.se/2012/august/fragestund.html#comment

2012-08-05 @ 10:59:47
URL: http://londonryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0