Mantorpsryttarna fälttävlansdebut P70 5/8-12

Svenskt fälttävlansprogram för debutantklass 2011
Jag är både nöjd och lite missnöjd med dressyren, Amoure kändes lite vinglig men gick inte alls lika mycket bakom hand som han gjort innan vilket kändes bra! Alla delar satt och vi hade inga större missar, bara små grejer som att han gärna ville tränga in i hörnen i galoppen, men annars helt okej!
Fick endast sexor, sjuor och två femmor vilket jag är nöjd med. Fick femmor på ena kortsidan i galopp (för att han trängde) och på sista halten som blev lite svajig. Fick till och med en sjua på ena galoppfattningen haha.
Fick i alla fall 61,5% vilket blev 57,8 straff.
5:a efter dressyren.
 
Hopprov 75 cm
Det var en okomplicerad bana med lite kringelikrok vägar, inte speciellt tittiga hinder bara ett plank och lite smågrejer i de andra hindrena. Det enda jag var lite orolig över var sista hindret som var en trippelbarr då vi aldrig hoppat det, men den var så låg så det borde ju inte bli något problem.
Allting kändes väldigt okomplicerat, Amoure var väldigt laddad och tyckte att det var kul! Han tyckte väl att det var alldeles för lågt men hoppade ändå bra, var dock på väg att dra med oss planket men hade turen på vår sida!
Felfri och 3:a efter hoppningen.
 
Uthållighetsprov P70 - Optimaltid 2,28 m
Det var en bra bana, ganska jobbig då det var mycket upp och nedför men inga jättetittiga/svåra hinder.
Både jag och Amoure var taggade, men han har ju aldrig varit men om något liknande så i starten var han väldigt lugn vilket var skönt! Först efter hinder två började han dra iväg och på hinder nr 3, som enligt mig var det tittigaste på banan, hoppade han jättelustigt så jag tappade båda stigbyglarna, haha! Men fick tag i dem till nästa hinder som var ett dike och sedan hoppade vi hindrena uppe på en äng och sedan tillbaka ned mot starten, genom vattnet och sådär. Allting gick jättebra! Kom lite nära på några hinder men det gjorde ingenting!
Kom i mål, felfri på hinder och med tiden 2,23 min vilket gav dubbelt felfritt :D
 
Haha, både pappa och Amanda var jättenervösa. Själv kände jag mig faktiskt väldigt lugn (:
 
Antog att jag skulle behålla min tredjeplats och när jag och Amanda gick in på Equipe-online för att kolla resultat så stod det att de innan mig (ettan och tvåan) varit felfria i terrängen men när speakern sedan ropar ut vilka som ska komma till prisutdelningen har jag VUNNIT. Jag blev verkligen chockad, det trodde jag ALDRIG. Jag har världens finaste och bästa ponny <3
 

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - we dream of becoming champions

Det såg ju superbra ut! Stort grattis till er båda (:

2012-08-06 @ 11:51:49
URL: http://londonryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0