Lisa träning onsdag

Kan ju börja med att säga att idag gick det mycket bättre än igår!
 
Red fram först med spö vilket gick väldigt bra men sen tog jag bort det och krävde lika mycket bjudning. Först fungerade det helt ok men hade kunnat vara mer. Men sen blev han själv i ridhuset och då blev han väldigt pigg. 
Då lektionen började ville Lisa att jag skulle rida med spö så det gjorde jag.
Vi tränade på att i höger (som han är väldigt svag i) så skulle han arbeta på rätt sätt och använda rätt bakben. Han går ju inte helt super där men han jobbade i alla fall rätt. 
Sen bytte vi varv och då blev han magisk! Han var helt underbar och Lisa sa att han aldrig gått så bra. Han var så fint i min hand så vi pushade honom lite mer än vad vi gjort tidigare genom att klämma ihop honom och få honom att jobba mer med bakbenen och få ett bättre steg, han var väldigt väldigt fin!
Vi avslutade med att ta bort spöt och rida i en lång och låg form i trav för att slappna av men ändå jobba ryggmuskler. Då höll han bjudningen super fast vi tog bort spöt!

Jag vill egentligen att han ska gå så bra utan spö för tävlingarna kommer gå åt skogen men det är ändå vikigt att han går rätt så han kan bygga muskler!
 

Kommentarer
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv: Anledningen till att inte tjejerna har henne är för att de går upp kl 11-12 och sen när skolorna börjar vill de nog inte att jag kommer in och väcker dom för att hämta Alice runt 6. Och eftersom hon inte kan hoppa ner själv tycker de nog att det är jobbigt om vi kommer in och hämtar henne i deras säng nu. Men vi får se vad som händer... vi ska nog få henne att trivas i sovrummet, om inte så skall vi skruva av benen på sängen för Vegas skull.

Svar: hum.. ja det låter svårt det där men hon borde snart kunna lära sig hoppa ner, det svåra är nog att hoppa upp. Men det lär henne så fort ni kan att hoppa upp och ner så slipper ni problemen :)
Tove Nodemar

2012-08-01 @ 23:29:38
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0