Veterinär och en massa sprutor

Det började med att jag kom till stallet och boxen var fylld med hö. Yngve äter ju alltid upp allt och lämnar inget. Men nu var det minst sex kilo som låg där.
Han hade inte ätit varelse intaget från förra dagen eller kvälls eller morgon hösilaget.
Jag ringde Annika, stallägaren och hon kom över jätte fort! Hon lyssnade på magen och tog tempern osv.
Hans mage lät bra och ingen feber. Jag provade ge honom lite hösilage och han hade problem att tugga. Så vi hittade problemet lite. Annika ringde jouren (akutveterinär).
Vi fick avvakta på svar och jag ringde mamma som var på väg.
Veterinären kom efter en stund. Hon kände och klämde och det var på käken som han hade ont. Vi fick ge honom lugnande så vi kunde kolla i munnen.
Det gick jättebra att ge spruta idag vilket har varit svårt förut. Veterinären var verkligen toppen!
Hon kunde inte mer än att känna lite svullnad och ett sår. Det skulle kunna ha varit en spark eller ett slag som sedan tanden har åkt in i köttet.
Han fick smärtlindring så han kan äta. Jag och mamma åker dit imorgon till morgonfodring och kollar om han kan äta.
Om inte så åker vi till Ulltuna. Annars får han gå på smärtlindring till onsdag och så får vi se sedan
Jag hoppas bebis blir bra snart! ): träningarna och tävlingarna i helgen är avbokade, så klart.
Vill bara ge ett extra tack till Annika som hjälpte mig så mycket, tack igen!

image description

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0