Bortaträning

Idag var det alltså hoppträning på Sollentuna för Eva.
Jag var sådär lagom taggad då mamma kom och hämtade upp mig hos min kompis.
Plockade in Amoure direkt när jag kom till stallet, borstade och lastade sedan. Gick bra, och så begav vi oss.
När vi lastade ut skrittade jag fram ute innan vi fick gå in i ridhuset, väl inne i ridhuset travade och galopperade jag igång. Amoure tyckte att ett hinder var läskigt, det var rosa med grind, men egentligen brydde han sig inte om själva hindret, det var de små infångarna med prinsesskronor som var läskiga. Han gjorde ett jätte hopp rakt upp i luften när jag red förbi förstå gången, haha!
Vi började med att galoppera över en bom på en volt, gick väl sådär, han var väldigt spänd.
Sedan började vi hoppa lite olika linjer, vilket fungerade bra! Jag tror att enstaka av hindrena låg på 1m och Amoure hoppade bra!
Vi avslutade med en bana, jag hoppade den på 80-90 cm då han var lite trött, men det kändes bra. Var dock tvungen att halvt rida in i väggen en gång för att han försökte springa iväg när jag var tvungen att rätta galoppen ;p
Kommer film och bilder sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0