Sjöpass

Idag red jag ett pass på den sjöliknande slingan. Lika bra att göra något nyttigt när det finns vatten lättillgängligt :D
Jag började med att trava ett varv på halvlånga tyglar, sedan arbetade jag honom lite i skritten innan jag galopperade lite lätt. Efter första galoppen jobbade jag honom lite i traven, inga höga krav men mycket med att han skulle lyssna på mig så jag red även en del tempoväxlingar och övergångar.
Jag galopperade och skrittade större delen av passet, galopperade ungefär ett varv runt lilla ängen (snöigt runt stora) innan jag skrittpausade lite. Det blev lite extra jobbigt med tanke på vattnet också!
Amoure skötte sig bra, han drog iväg ett par gånger. Amoures "dra iväg"= vill springa fortare. Det var dock lätt att lugna ner honom igen, han blev mest glad :)
Passande bild, London och jag i Enköpings vatten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0