Ridpasset igår

Igår red jag Obsession! Obsession är ett jättefint hoppsto som hoppar väldigt bra! Lite ovanligt för mig kanske men Erika behövde hjälp.
Andra gången jag rider henne tror jag och sist var det väldigt länge sedan. Red på utevolten. Skrittade fram och kände mest lite på henne, flytta för skänkeln och volter i låg form. Sedan gjorde jag samma sak fast i trav. Tog något varv i galopp lät henne mest sträcka ut sig innan jag kortade tyglarna. Red mycket lätt och fokuserade mycket på att hon skulle ställa sig innåt. Hon är en av de mest känsliga hästarna jag ridit i både hand och skänkel! Otroligt roligt för hon flyttar sig ju som vatten liksom. Framdelsvändningar gjorde hon super.
Eftersom Obsession är väldigt känslig och en bra hopphäst tänkte jag att hon kanske kan det här med byten. Och det kunde hon! Red serpentiner och hon bytte busenkelt, hur roligt som helst! Blev super sugen på att börja träna Yngve haha.
Hur som helst så var hon väldigt rolig att rida, lite svår att sitta ner i traven men mot slutet så gick det väldigt bra. Kul! Jag ska rida henne på måndag också eller så får hon vila! Vi får se vad hon gjort dagen innan (:
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0