Ponnyn var underbar idag!

Fick reda på en sak i början av lektionen som gjorde mig taggad och glad. Så jag var på riktigt bra humör och hade inställningen på att det skulle gå bra idag, vilket det också gjorde!
Vi började med att jobba hästarna i skritt, självständigt, i båda varven. Jag gjorde mycket halter och igångsättningar, volter i olika storlekar, motställde och ställde.
När vi skulle börja med travarbetet, så skulle vi rida rätt upp från A till C och sedan ut i valfritt varv efteråt. På långsidan skulle vi motställa. Efter ett tag skulle vi göra samma sak bara att vi skulle göra öppnor på långsidorna. Fleur har svårare i vänster (tror jag det är) varv, så det var svårare att få till öppnan i det varvet, men efter ett tag så blev hon riktigt fin!
Sedan red vi på stora mitt volten i galopp. Det är en av dom bästa galopperna jag och Fleur ridit! Hon kändes lagom frammåt, hon tröck inte inåt i hennes svåra varv, hon var mjuk!
I slutet travade vi på stora mitt volten, och då var hon hur fin i formen som helst, stadig och gud vad bra det kändes! Så himla roligt! Sedan följde vi fyrkanten och då jobbade vi med övergångar och halter. 

Jag är överlycklig! Kan inte vänta tills juni!

image description


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det som händer i juni?:)

2012-04-20 @ 19:23:24

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0