Min stalldag

Idag åkte jag till stallet vid ett, väl framme städade jag klubbstugan som blev jättefin efter :)
Sedan packade jag inför morgondagen och fixade allting i stallet. Sedan fick Amoure komma in.
Borstade, sadlade och tränsade och skrittade sedan ned till slingan.
Kortade tyglarna när vi kom dit och jobbade honom. Han var jättefin på en gång, lagom framåt och stadig i formen.
Började med lite trav och skrittövergångar för att känna att han lyssnade på mig, det kändes bra. Sedan lade jag in lite galopp, stod i lätt sits och lät honom rulla på. Han kändes mjuk och fin, och väldigt pigg. Härligt!
Sedan travade och skrittade jag av, och det kändes riktigt bra!
Idag såg vi ut såhär :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0