Min morgon

Började klockan sex då jag och mamma vaknade för att åka till stallet och morgon fodra. Vi fodrade, bytte täcken och släppte ut alla hästar! Jag mockade och fixade och Yngve då mamma började rida X-file.
Satt ute ett tag och tittade på innan jag frågade om jag fick prova henne.
X-file är en otroligt känslig häst men som också försöker smita lite i arbetet ibland. Det hela började då jag tog tag i tyglarna och hon flög bakot med huvudet i luften och vägrade gå fram. Det var inte det att jag höll hårt hon ville bara inte jobba. Med lite övertygelse gick hon fram och kändes direkt fin! Gjorde lite volter och olika flyttningar i skritt innan jag travade lättsittning. Hon gick bra hela tiden typ förutom att hon protesterar ibland genom att flyga bak lite. Men annars gick det skitbra! Har inte ridit henne sedan förra sommaren och den här gången gick det hundra gånger bätter eftersom att hon gick bra redan från början. Kul! X-file är ett hoppsto, som jag skulle säga är ganska svårriden som Jojjo äger, mamma rider X-file på söndagar! Dock tycker jag hon går fint i dressyren med, bara med lite övertygelse (:
Så snyggt att rida i mjukisbyxor ;)
Är hemma nu men ska snart tillbaka för att rida lektion för Lisa! (:
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0