Mål

Tänkte jag skulle göra en mållista. Gör lite sådanna ibland. Har gjort några tidigare och då blir det kul att jämföra sen (:
  • Få stadiga procent i LC, helst över 65 %
  • Godkända resultat i LB, alltså över 60%
  • Skänkeldövheten ska försvinna och han ska bli känslig för skänkeln istället
  • stärka galoppen ännu mer (15 m volter stadigt och galoppera på raksträckor under en längre tid)
  • Bli ännu mer still i handen, dock är den väldigt still nu faktiskt men kan alltid bli bättre!
Det som blivit så myclet bättre är:
Framförallt mina händer! De är väldigt stilla nu. Hade även mål att starta LB på klubb under hela 2012 men det har jag redan gjort och året har precis startat! Dessutom nafsade Yngve på mig hela tiden ett tag. Jag höll faktiskt på att bli lite galen, men nu är det praktiskt taget borta.
Jag skrev även
• Kunna galoppera utan att han bryter av
• starta LC lokal och bli placerad (gäller hela vår/sommar)
•sätta övergångarna från trav till skritt
Alla de tre har jag lyckats med så det känns ju hur bra som helst! Och de här målen publicerade jag i Februari. Vi utväcklas ibland mer än vad jag märker.
'
Här får ni lite jämförelse bilder
Augusti 2011 - Då jag provrider Yngve för andra gången.

Senaste fotograferade ridpasset, någon vecka sedan

Alltså åh blir nästan lite tårögd :')
image description

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, Jenny som red Yngve förr här :) Måste bara säga GUD VILKET JOBB DU GJORT MED HONOM! Han ser jättefin och trevlig ut nu, och det syns att han verkligen älskar er, är så glad att det var till er han kom! Jag vet ju själv hur knepig han kan vara, både i dressyr och hoppning, men tycker du ska vara enormt nöjd över det du åstadkommit med honom, samt hälsa din lillasyster att hennes jobb med hoppningen är grymt, han hoppar ju utan att stanna nu! Nej, blir riktigt glad av att se er tillsammans, är säker på att ni kommer ta placeringar efter placeringar i både hoppning och dressyr :D<3

2012-04-12 @ 08:11:17
Postat av: Tussie

Håller med ovan, det ser riktigt fint ut!

2012-04-12 @ 08:44:16
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Ronja- Dagens blogg idag!

Gud vilken skillnad! Fina! :D<3

2012-04-12 @ 09:36:26
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0