Lisa lektion

Väl tillbaka i stallet hölls lektionerna på ridbanan, kul! Fixade Yngve och red fram ute. Vi var jätte snygga, gråblå kingsland/schockemöhle outfit men blev inga bilder. Hade med mig kamera och allt, mamma var till och med i stallet men hon dök aldrig upp då det väl gällde så no photos.
Då jag red fram kändes han super seg fast han gått lugnt fyra dagar. Dock reagerade han bra på sitsen. Då jag väl gick in på ridbanan blev han ännu segare.
Då lektionen började så berättade jag hur det kändes för Lisa. Hon sa att skänkeln har liksom slutat betyda någonting vilket gör att man inte får en reaktion då man använder den. Red ytan spö idag också.
Vi jobbade på att sluta picka och reagerar han inte med en ökning då man lägger till skänkeln ska jag bli arg/ beröm då det blir ökning.
Tillslut fattade han verkligen och det blev en helt annan häst! Han kändes helt underbar och behövde bara använda skänkeln då jag ville att han skulle öka.
Det roliga var att då jag skrittade av var han lika uppmärksam på mina skänkar som då jag red seriöst (han brukar sluta lyssna helt då jag rider på långa tyglar)
image descriptionimage description

Lite olika iPhone bilder från idag fick det bli. Hittade massor med grönt gräs då jag skulle släppa ut honom.
Stod och betade med honom i säkert 20 minuter (:

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0