Duktig ponny!

Idag var det alltså lokaldebuten för Amoure's del och åh vad han var duktig!
Jag tänkte skriva mer ingående om tävlingen senare, men tänkte i alla fall berätta lite resultat.
Vi startade alltså en 80 cm, bed A. Fick 8 fel = två nedslag och gjorde en omstart som vi var felfri. Ärligt talat ville jag göra en omstart för att få honom ännu mer bekväm. Kändes i alla fall kanon!
Det roligaste under hela dagen var dock när vi kom tillbaka och jag skulle ta ut honom i hagen. Allt var frid och fröjd, promenerar ner mot hagen och helt plötsligt, mitt på vägen, lägger han sig ned! Jag blev helt paff, haha! Där låg han och rullade i några sekunder innan jag lyckades komma på vad jag skulle göra och hålla upp huvudet på honom. Han hade ju nya lädergrimman på sig den knasiga ponnyn!
Mer rullning blev det direkt i hagen, så han var nog ganska nöjd med dagen :)
Såhär såg vi ut! Mitt gråa Schockemöhle schabrak och min grå kavaj :)
Nästa tävling är vi röda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0