Diss

DISS till folk som får panik under lastning. Idag på Allsvenskan då vi skulle hem var det en tjej (som var rädd för sin häst) som slog sin häst gång på gång på gång med ett spö då de försökte lasta. Det var inte bara så att den inte ville gå in utan den var betydligt rädd. Dessutom då den började gå in så slog hon på mer.
Jag anser att det är aldrig rätt att göra illa en häst då den är rädd. Den kommer aldrig bli mindre rädd för det och gå in.
Jag tycker då det gäller lastning finns det inget annat än LUGN. Så alla ni där ute som blir arga då ni lastar, behåll erat lugn för annars blir det bara massor med fel.
Den här tjejen slog sin häst så måga gånger att jag började faktiskt gråta och gick till överdommaren. Jag tycker att det var helt rätt att jag gjorde så och jag tycker att alla som ser andra på tävlingsplats som slår sina hästar ska säga till en ansvarig. Hästen ska ALLTID gå i första hand, ALLTID. Jag skiter fullständigt i om man vill att den ska gå in på en gång eller om man i rädd. Man slår aldrig en häst. Pungt slut. Var ganska upprörd hela vägen hem men hon fick i alla fall reda på att det hon gjort är fel.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0