Dagens utepass

Idag åkte jag ganska sent till stallet men solen gjorde att det kändes som o klockan var tre! Borstade en halv dammig och lerig häst. Han behöver verkligen en dusch haha.
Skrittade fram ute, inga krav utan lullade bara runt. Sedan busade vi lite i trav och galopp. Tog tyglarna nu ute på ovalen runt sjukhagarna. Gjorde lite stretch övningar, skänkelvikningar och övergångar. Gick in på ridbanan och red lite volter och halter. Sedan satte jag mig ner och fokuserade på att han skulle forma sig rätt för min skänkel. Efter det red jag igenom programmet (LC:2) Vilket gick jättebra! Är lite osäker på bokstäverna bara men ska kolla upp det. Tränade lite fler halter innan vi gick ut på ovalen igen om galopperade och busade runt på hellånga tyglar. Det tyckte han var kul haha. Skrittade av honom ute innan jag gick in.
Outfit:
Amanda:
Ridbyxor: Kingsland
Tröja: Gina Tricot
Väst: H&M
Hjälm: John Whitaker
Stövlar: Trento
Yngve:
Sadel: Equipe
Träns: Hööks
Schabrak: Kingsland
Skydd: Hööks
Pannband: Hansbo
image description
TACK Sara för bilderna! Jätte snällt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0