Dagens underbara pass

Idag var det Lisa lektion och Yngve kändes taggad redan från början. Gjorde mycket flyttningar för skänkeln. I vänster varv har han nog aldrig flyttat sig så fint. Red även lite i programmet på lång tygel.
Gjorde några framdelsvändningar som kändes bra också. Då jag börja rida i trav fortsatte jag att ställa honom mycket och flytta för skänkeln. Även lite övergångar. I galoppen lät jag honom mest springa av sig.
Sen kom Lisa. Berättade för Lisa att det gått super sen sist, hon tyckte också att det såg ut som om han hade mer energi.
Vi började med att korta upp tyglarna lite mer så han kortade upp formen och fick med bakbenen. Kändes hur bra som helst! Sedan tränade vi att jag ska rida in i övergångarna så han behåller sin form i alla gångarter. Gick super.
Då gick vi över till galoppdelen i LB. Volterna är svåra eftersom att han inte riktigt orkar men gud vad roligt han tyckte det var då den ökade galoppen kom. Även här var han duktig och bröt inte av en enda gång.
Då gjorde vi fri skritt till ökad skritt till mellan skritt, Lisa var jätte nöjd!
Efter det tränade vi serpentiner m. Övergång som gick urbra!
Haha Lisa sa att det är väldigt kul att undervisa så eleven ler hela tiden men så var det! Jätte härlig känsla och man kan ju inte bli mer än astaggad på helgen!
Vi avslutade med att prata om hur jag ska gå över från ökad galopp till mellan galopp. Måste bara tänka på att samla ihop utan att bryta av.
Sammanfattning var att lektionen vart helt underbart bra! Jag har helt enkelt världens bästa dressyrhäst haha!

Långt inlägg men hade mycket att säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0