Dagens ridpass

Vaknade och kände BLÄ för vädret. Tanken var väl att rida ute men det blev inne.
Yngve var lugn redan inne i stallet. Han brukar trampa runt lite men idag stod han snällt.
Så var den även i ridhuset. Trodde han skulle vara seg men han fokuserade verkligen på mina hjälper. Behövde bara putta lite med rumpan så gick han upp i trav. Måste fortfarande driva i traven ibland men det blir bättre!
Jobbade först bara med att få honom att vakna. Sedan mycket volter och serpentiner/övergångar. Han skötte det super. Tog många pauser så han inte skulle bli trött. Red igenom LC:1 och lite olika delar i båda programmen. Gick super så fortsatte med LB:1. Allt var super där med, till och med galoppen! Hans bärighet var super och han kändes toppen. Det enda att klaga på var väl att jag fick driva lite för mycket och att jag hade velat rida utan spö.
Red kanske 50 min och skrittade av länge.
Efter fick han äta lunch inne och jag pysslade säkert med honom över en timma!

Yngve och jag posar lite framför kameran hehe


Kommentarer
Postat av: Anonym

ska linda vara med på lokal hopptävling på Väsby ridklubb den 29/4?:D

2012-04-01 @ 22:01:09
Postat av: Tussie

Snygga bilder, haha :)

2012-04-02 @ 08:10:05
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0