Dagens ridpass - hoppning

Först skulle jag hoppa Fanta, men eftersom Elina inte var där så fick jag hoppa Trocadero. En liten d-ponny, född 2003.
Vi började med att skritta och trava på fyrkanten, samt galoppera på volterna. Vi gjorde även skänkelvikningar i båda varven. Trocadero kändes ganska seg när vi red fram, innan vi började hoppa. Men såfort vi började rida över bommar och hoppa fram på kryss så blev han pigg!
Vi red först över cavaletti bommar, sen höjde Magnus upp det till ett kryss, och tillslut en oxer. Slutade på 90 cm.
Efter vi hoppat fram så red vi en bana, två gånger var. Studs på långsidan, snett igenom till ett räcke, studs på andra långsidan, snett igenom räcke, sen vidare mot ett räcke på kortsidan. Första gången jag hoppade banan så gick det rätt bra, han behöll lugnet förutom mot det sista räcket. Det gick för fort så valde att inte hoppa det. Andra gången jag hoppade så var han lugn halva banan men stressade upp sig andra halvan.
Jag tyckte Trocadero var riktigt rolig!!
/nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0